2018
Instalace Sampler vznikla na letní stáži v Drážďanech pro výstavu Ostrale Biennale 2019. Tato výstava bude v r. 2019 putovat po několika evropských městech v nákladových kontejnerech, které jsou alternativou k tradičním galerijnímu prostředí, o které Ostrale přišlo.
Svou realizaci nazývám Sampler. Dozvěděla jsem se, že člověk je snad složeninou sedmi osob, se kterými udržuje nejintenzivnější vazby. Je tedy neustálou proměnnou nebo skladbou. Prvním konkrétním bodem v práci bylo rozhodnutí jít do Drážďan pěšky. Cestou jsem trhala květiny jako pomyslnou ilustraci česko-německého pohraničí. Jednotlivé kytky jsem po příjezdu vylisovala. V instalaci jsou však ukryty jako netušený poklad. Založené v kartonech a zatížené nalezenými cihlami. Značně poškozenou, dřevěnou podlahu, rozdělenou na šest polí jsem jednotlivě brousila a napouštěla různými odstíny barevné tuše. Plechové stěny kontejneru jsem natřela na bílo a postupně na něj malovala krajinný horizont italskou sienou. Stejným tónem jsem později na velký formát papírové role namalovala obelisk a mísu. V instalaci je vystaven akvarel mé sestry: Bodlák (symbol poutníka). Rám dvěří v kontejneru je z kovových jeklů a funguje jako šifra, podobně jako lis s květinami. Divák si na místě může přečíst nebo odnést noviny s mým textem Místa, na kterých jsem nikdy nebyla.
V instalaci se prolíná několik přímých vlivů přátel, se kterými jsem momentálně byla v nejužší komunikaci. Lucie Králíková - chůze a krajina, Tanja Szallies - textové výlety za místy, na kterých jsem nikdy nebyla, Anna Balážová - bodlák-symbol ochrany, Kateřina Kolářová, Barbora Gecsejová, Jakub Kovařík - noviny, Markéta Filipová a Marie Štindlová - malby.